The SlayEr

The SlayEr

Saturday, March 12, 2011

Bila rockers menjadi slow rock!....

hehe..
gini laini hidup ni kan..
besa la ni gini ni..

haha..
klu hari2 camni mmg sandik la ni..
kalau dulu..mana laaaa aku fikir suma ni..
yang aku taw..
fooling around!..
buat buduh!.
x fikir masa depan..
hahaha..

tapi skrng berbeza..
aku mula pandai bfikir..
mula pandai cari penyelesaian masalah...

and..

mula pandai ada feeling sayang...


hahaha..

yaaa.. i know...i know..
hilang suah rockers ku sikit2.
hahahhaa.
tapi what to do...
mmg sdh gini la lumrah duniaa kaannn...

haha..

xtaw la napa sudah aku ni..
mcm lemas gak aku dgn diri aku sendiri ni..

sebab??

sebab aku makin hari makin berubah.

aku x seperti dulu...

kalau dulu...

aku bleh pendam2 jak feeling sedih2 aku ni..
tapi skrng aku mcm x dapat tahan sdh..

napa tu arr?

aku xtaw la napa..

yg ku taw AKU SUDAH BERUBAH!..

hehe~

actually aku sdh set gak tempoh tuk aku mancari chenta ni..

masuk hari ni tinggal 44 hari lagik..

rasa mcm laamaa pun ada...

tapi rasa cm sekejap pun ada...

haha..
x tentu bah fikiran ku skrng ni..

x taw la napa..

byk benda ku fikir....

fikir pasal duit..
d mana mau cari duit..
camna mau jaga family ku..
camna mau menaikkan taraf hidup family aku semulaa...
camna mau jadi abang yg bertanggungjawab..
camna mau jadi contoh yg baik kpada adik2 ku sumaa.
camna mau jaga hati member..
camna mau jadi orang yg di respect oleh orang lain.
camna mau jadi sorang yg flexible..
camna mau jadi sorang yg di sayangi..

and most important thing is..

MCMNA MAU MENCARI CHENTA YG SEBENAR?

naaaa..
byk lagik la yg aku belum sebut...
aku malas mau sebut..
klu ku sebut pun mmg 13 tahun pun x abis...
hehe~

gini la ni idup ku ni..

kejap aku rasa happy..
kejap aku rasa sedih..
emosi aku slalu terganggu..
emosi aku slalu memberontak..
emosi aku slalu berubah..
x kira la brubah baik ka jahat kaa..
kadang2 aku x sedar...

makin hari aku makin x dpt jalan yg terbaik tuk diri aku,,
aku slalu nasihat orang len...
tapi aku sendiri x dpt nasihat hati ku..
aku slalu pujuk orang len..
tapi aku x dpat pujuk hati aku..
napa camtu arr?

hehe~

betul la ckp orang...
klu orang len ada masalah..
kita steady jak bleh bagi nasihat yg bernas..
tapi klu kita sendiri yg mengalami masalah tu.
kita x akan dpt tuk nasihat diri kita mcmna kita nasihat orang lain..
mejik kan...

haha..

tapi...gini la ni hidup..
tanpa suka dan duka.
bukan hidup namanya..
am i rite??
huhu~

actually aku cuma perlu sorang yg ikhlas dgn aku..
yg sanggup kongsi everything dgn aku..
yg x bosan melayan perangai ku..

yg sanggup jadi suppoter aku di kala aku keliru..
yg mau hidup susah senang dgn aku..
yg slalu ingin ceriakan hidup aku..
ceriakan cukup dgn senyuman yg manis.

dalam hidup aku..
sepanjang aku hidup..
cuma sorang ppuan jak yg dpt buat semua ni..
dia jak yg dpt bagi aku suma ni..
tapi sayang..
aku sia2kan dia..

aku x jaga dia sebaik yg mungkin..

now..aku still mencari sepa yg dpt ganti dia..
aku sdh jumpa sorang..
tapi malangnya..
aku bukan apa yg dia mau..

tapi aku x rasa sedih...
sebab aku taw aku berhak dpt yg lebih baik dari dia.

hehe..
xpa bah...

urang cakap...pelan2 bah..

hehe..

oia...

aku mau kongsi dgn korang something.
tapi aku rasa korang mmg da taw pun benda ni..
cuma aku mau ingatkan seja la.

erm.

bila ada orang yg mula sayang dgn kita..
jgn la sia2kan dia..
sebab dia betul2 sayang kita lebih dari dia sayang dirinya..

then...

kita kena percaya...
even just 1% feeling sayang tu ada..
lambat laun akan menjadi 100% jugak..
malah akan bertambah sampai kita sendiri x dpt kira..
that's why ada yg ckp CINTA SAMPAI MATI..
percaya atau tidak.
korang sendiri judge camna..
aku percaya suma ni..
sebab..
aku dlm situasi suma ni..

hehe.
aku percaya..
yg perasaan sayang tu akan berkembang dari masa ke semasa..

and akan berkurang juga if x di jaga sebaiknya..

then....


if korang da usaha sebaik yg mungkin..
but still x dpat apa yg kamu mau.
terutamanya topic feeling sayang ni..
lepaskan la dia dgn hati yg terbuka..
sebab...

PERASAAN SAYANG TIDAK MUNGKIN KITA BOLEH PAKSA..

hehe.

tapi klu aku..
aku x juga berusaha sgt bah...
that's why la aku x dpat chenta ku..
stakat gitu2 jak..

apa reason aku buat cmtu??

sebab..

aku xmau relationship KAWAN tu hilang.
so aku decide tuk biarkan jak...

ada lagik satu..

jgn la menyayangi orang tu sebab rasa kasihan..
coz ianya jarang akan berpanjangan...

sebab??

klu kita sayang someone tu atas dasar kesian...
atas dasar simpati.
lambat laun kita akan menyesal dgn tindakan kita..

sebab perasaan sayang yg timbul tu bukan dari keikhlasan hati kita..

so...elakkan la menyayangi orang sebab faktor kesian..
kalau betul kita x suka dgn someone tu..
bgtaw la terus terang..
tapi dgn cara yg lembut.
supaya si dia x terasa sgt cintanya di tolak..

hehe~

kamu percaya ka klu aku ckp baru2 ni air mata ku menitis keluar?
sebab?

aku menyesal atas perbuatan ku yg dulu x pernah menghargai kasih
dan sayang orang..

now...
aku oredy kena balasannya..

orang ckp
HUKUM KARMA

aku betul2 percaya dgn semua tu..

coz..

aku percaya yg aku dlm proses di hukum atas perbuatan ku...

that's why.
if one day aku dapat and jumpa girl yg betul2 ikhlas sayang aku..
aku akan sayangi dia lebih dari dia menyayangi aku..

SUMPAH!!!..

tu janji aku...

apa yg aku mau...
cuma KEBAHAGIAAN..
bukan cuma sementara..
tapi untuk selamanya..

aku mau..
pasangan ku tu nanti rasa bertuah..

aku terus terang ckp..
aku cuma insan yg susah..
yg berusaha mencari kesenangan tuk masa depan..
aku xdapat janjikan kehidupan yg kaya raya di masa depan..
tapi aku berani janji aku akan bahagiakan pasangan ku tu dgn belaian kasih sayang yg sempurna.

bagi aku..
kalau hidup senang pun tapi x kasih sayang yg sempurna,,
x akan ke mana gak..
mostly berakhir dgn penceraian..
perpisahan..

tapi if hidup kita di kelilingi dgn kasih sayang yg sempurna..
even miskin ka kita...susah kan kitaa.
tetap kita rasa bahagia di samping orang yg kita sayang...

so aku decide..

aku akan tetap mencari..
slagi aku mampu bernafas..
aku akan tetap tunggu hari bahagia ku tiba.

sebab aku percaya...
suatu hari nnti aku akan jumpa "si dia"..


(^___^)

adesss....
kesian bah blog ku ni..
jadi mangsa tempat luahan ku..
hhaha..

xpa laaaa..
blog ku ni la pendengar setia ku..

hehe...

bah ok laa arr

aku mau jln sdh nie

mau blek rumah..

skrang di ofis bah ni..
d rumah teda internet oredy..
kasi brenti buat seketika..

hehe.

bah k arr..

Assalamualaikum~

(^__^)

No comments: