The SlayEr

The SlayEr

Friday, September 10, 2010

Sebak hati di pagi raya.........

Hari ni hari yg mulia..hari ini adalah hari raya..di mana hati aku sgt sebak..gara2 suma masalah aku ni...aku x blek kmpung...rasasebak hati ni sbab x dpt lagi merasa raya d kmpung start dri raya tahun ni..hmmmm...

Dulu...besanya sehari sblum raya lagi kami suma konvoi blek kmpung...spnjang konvoi tu,sempat lai main2 d jln raya...huhu...men potong2 kea...over-take keta..best...pastu..bila da smpi d kmpung...makanan sdh tsedia d dapur....nenek yg sediakan...yg kami ni slumber jak masuk trus mkn....huhuhu....then pastu masing2 rehat...ada yg p mandi...bersihkan diri...lepas tu kan...kami kazen2 yg taiko2 ni...stay2 d beranda rumah ceta2...spnjang kami ceta2 tu mesti kami xputus2 ketawa...mcm2 ceta kuar....haha.....yg best dia...hampir setahun kami berpisah...then bila jumpa blek..ceta yg sama juak kuar...every raya pun tataaap ceta tu juak kuar...n kami sntiasa ketawa even da bertahun2 ceta2 kmi tu suma...hahaha...kbesanya kami akan ceta2 sampai subuh...then baru p tidur...

pagi2 tu kami bangun..payah2 lagikami d kac bangun..mau p sembahyang raya kan...suma liat jak bila d kac bangun....yg best dia....tiap tahun kompom2 la ada yg kena siram pakai air...sebab x mau bangun..aku kena dua kali sdh...xtaw la tahun ni sepa yg kena arr...rindu plk suasana cmtu....hmmmmmmmmmmm...lepas sembahyang..kami ramai2 kuar p beraya d rumah saudara mara...then pastu bila ptg..kami mula la men bola dhalaman rumah tu...punya best....mlmnyaaa..kami men mercun...habis halaman rumah kami jadikan medan peperangan..hahahaha...aku klu stakat dua tiga bekas melecur tu d badan...no hal punya laa....stakat ni aku ada 4 bekas d badan gara2 kena timbak oleh mercun..wakakakaka...

hmmm...tpi skrng...start hari ni....suma tu cuma tinggal kenangan...kenangan yg paling manis yg akan aku kenang sampai nafas ku yg terakhir...semua kegemiraan d pagi raya x akan seperti dulu lagi....semuanya berubah dlm sekelip mata...start dari tahun ni,aku akan cuba kuatkan diri aku tuk biasakan diri dgn keadaan ni...aku harap dorng d kampung suma hepi...sebab..slagi dorng hepi...bahang kegembiraan tu aku tetap terassa juak even kami suma berjauhan.....

Hari ni...hari yg gembira...aku cuba tuk hepi2...huhu...so...aku mau ucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN kpada suma ya'll....smoga raya tahun ni memberi sejuta kenengan kepada kita suma...aminnnn...

No comments: