The SlayEr

The SlayEr

Saturday, May 1, 2010

Love Is Hurt-In dilemma........


Ya...i'm in dilemma rite now..wanna know why????.....samada mo proceed or not...I'm in a relationship rite now..with someone dat i really2 love..almost 2 years 2 month my relationship with her i guess..every moment ngan dia..aku rasa happy sgt...aku betul2 bahagia dgn dia..even kami sering kali gaduh even benda2 kecik pun bleh jdi besar,tpi aku tetap syg dia...tiap saat yg kami lalui,penuh dgn cabaran..happy...sedih..susah..senang..kami sama2 langgar jak...hehe..until la diz day......aku tertnya-tnya dgn diri aku sendiri...layak kah aku utk dia???...happy ka dia ma aku???....aku ni tlalu mengongkong dia ka???...selesa ka dia dgn sikap n perangai aku??..byk lagi persoalan yg aku xtaw cmna mo explain camna....

Bukan aku meragui...bukan juak aku x yakin...cuma cara aku layan dia...cara aku ckp dgn dia..cara aku bahagiakan dia..cara aku jaga dia...aku rasa x la sehebat mana...aku slalu berkasar dgn dia..kadang2 aku sebenarnya x niat pun mo sakitkan hati dia..tpi ntah la..napa tiba2 aku TERsanggup plk sakitkan hati dia..aku xtaw apa alasan aku buat cmtu...kadang2 aku perlu perhatian dari dia..cuma mngkin dia x faham apa yg aku mau...aku xbraba bagus dlm berterus terang psal apa yg aku mau dari dia...slalunya aku akan pendam jak..apa la mo jadi dgn aku ni??...adakah aku insan yg x taw erti bersyukur setelah d layan dgn baik..dijaga dgn baik suma tu...???..hmmmm

Mungkin juga suma ni terjadi coz aku dan dia berjauhan...dia d semenanjung..aku plk d sabah..mungkin juga cara aku luahkan rindu aku sama dia mmg camtu...atau mungkin aku sendiri x pasti aku benar2 sayangkan dia atau x....tpi hati aku tetap mahukan dia di sisi aku..bukan utk seketika..tapi untuk selamanya...hingga akhir hembusan nafas ku...dia sering mengajar ku erti cinta...dari aku zero sampai aku mampu utk mencintai diri aku sendiri n mencintai orang lain..dia byk mengajar aku erti bersabar...kalu bukan kerna dia..sdh la aku jauh sesat ntah ke mana dlm cinta...dia beri aku segalanya..apa2 pun di konsinya bersama ku..apa lagi yg aku mahu??...bukan kh itu sdh cukup utk menyatakn yg dia benar2 cintakan aku??..bukan kah itu sdh cukup membuktikan yg dia mmg mahu aku di hatinya sampai bila2??..aku xtaw lah...napa aku cmni...aku rasa seolah-olah semua tu x cukup lagi...memang...memang suma manusia x yg sempurna...orang putih cakap nobody is perfect..hehe..tpi aku slalu inginkan kesempuranaan dalam dirinya...

Aku mahukan dia jadi seperti yg aku mahu...salah kah aku buat cmtu??,,,bagi aku,insan yg bergelar lelaki..yg mungkin akan menjadi suaminya if ada jodoh kelak..mmg inginkan dia menjadi seperti yg aku inginkan...aku x mau dia jadi mcm segelintir ppuan yg lain..yg mau p clubbing suma tu..iya aku taw..itu soal peribadi dia..aku tau aku teda hak ke atas dia slagi dia belum bergelar isteri ku..tapi bukan kah itu langkah awal utk aku menjadi sorang yg bertanggungjawab utk orang yg aku benar2 syg??...takkan la aku mau biarkan jak sdgkan hati aku ingin sgt melarang...aku mahu berterus terang dgnnya..tapi separuh hati ku menahan aku utk itu..sbb kami berlainan agama...aku taw soal agama ni mmg suatu yg sensitif...aku sendiri x ingin memikirkan ttg ni...aku cuba utk jauhkan fikiran aku bila sampai bab ni..hmmm..

Aku rasa mmg terlalu awal utk aku fikirkan suma ni...aku dpat rasakan yg aku terlalu fikir jauh..aku dpt rasakan yg aku trlalu memikirkan perkara yg negatif dlm hubungan kami...mungkin sebab aku risau yg aku akan kehilangan dia...mungkin ini faktor aku bersikap camni..hmmm..apa la mo jadi dgn aku n dia ni nnt arr??................................

Dlm 9 hari lagi dia akan pulang ke sabah...aku betul2 rindu dia..mau saja aku cepatka masa supaya aku dpt berjumpa dgn nya...tpi......bersedia sdh ka aku utk jmpa dia???...mungkin ka perjumpaan kami nnt is the end of our relationship??.....sebab,dia ada mention dgn aku yg dia mau jumpa dgn aku dulu baru la dia mo gtaw kawan2 dia pasal kami berdua da declare couple blek..seolah-olah dia mau tgk dulu camna keadaan kami nnt..seolah-olah dia sendiri pun dalam dilemma utk proceed dgn relationship kami ni atau x....itu yg bermain di fikiran ku slalu..aku takut..risau kalau2 hubungan kami ni bakal putus n x akan tersambung sampai bila2 lagi..

Hmmm..aku rasa aku perlu berterus terang dgn dia skrang...tidak...skarang bukan masanya..kami lagi sibuk dgn exam masing2....biar la..biar dia baca blog ni..biar dia taw yg aku benar2 sayang dia sepenuh hati ku tapi aku x taw apa akan terjadi dgn kami nnt..kalau dia benar2 mau proceed dgn relationship ni,dia akan jmpa aku time dia blek cni nnt..tapi..if dia rasa ragu2 da dgn aku setelah baca luahan hati aku ni..aku mau dia msg aku yg dia x mau jumpa aku...bukan aku x mau buat keputusan..tapi aku takut yg keputusan yg aku buat jadi penyesalan seumur hidup ku nnt..biar la dia yg memberi keputusan....sebab,kebahagiaan dia,dia yg tentukan sendiri...

Aku harap lepas dia baca blog ni,dia dpt bagi keputusan..........bagi aku,tiap keputusan yg dia bg,itu la yg terbaik utk kami berdua...hanya yg mampu aku lakukan sekarang..cuma doa N usaha jak..utk aku menerima keputusan nya nnt...

Doa ku utk relationship kami ni,biar la berkekalan...even nnt hidup kami susah,biar la kami bersama xkira apa juak yg bakal menghalang...sbb dlm hati ku hnya satu.....AKU BENAR2 MENCINTAI DIA N PERLUKAN DIA DI SISI KU DI SETIAP LANGKAH KU UTK MENCARI KEBAHAGIAAN YG SEMPURNA UNTUK KAMI BERDUA.........

To be continued.....................

No comments: